Luptă la secunde între Walker și Jarvis în a treia zi de la Red Bull Romaniacs

Cea de a treia zi a ediției din acest an a celui mai dificil raliu hard enduro din lume a debutat lângă Voineasa și i-a purtat pe rideri în Munții Lotrului și Parâng, iar la final etapa s-a încheiat cu deja faimosul finiș din fabrica de la Petrila. , câștigătorul zilei a doua, a fost primul pe traseul udat de ploaia matinală, iar Jonny Walker liderul de la general i-a urmat fiecare trasă. Cei doi au rulat roată la roată pe aproape întreaga lungime a traseului care a măsurat astăzi 161 km. De-a lungul zilei cei doi s-au tot depășit însă după trecerea finișului de pe acoperișul fabricii de îmbunătățire a minereului din Petrila câștigător a fost desemnat Jonny Walker. Riderul KTM a avut un avans de aproximativ 5 min în fața lui Jarvis și de 6min față de Wade Yogun ocupantul locului trei. Sudafricanul, în anumite secțiuni, a fost nevoit să micșoreze ritmul pentru a nu epuiza tot carburantul. Young nu știa de ce, dar motocicleta sa a consumat mai mult carburant decât ar fi fost normal. În spatele lui a ajuns Paul Bolton și cei doi vor duce până la finișul de la Gușterița lupta pentru locul trei. Mâine, sâmbătă 19 iulie, riderii vor pleca din Petroșani către Sibiu și după ultimii 180 de km vom afla cine sunt câștigătorii ediției a 11-a. Până la urcarea de la Gușterița (primul rider va ajunge acolo în jur de 11:30 – 12:00) Bolton și Young se vor lupta pentru locul trei, însă trebuie să aibă grija cu Andreas Lettenbichler. Lupul bătrân are multă experiență la Red Bull Romaniacs, iar cum ultima zi se anunță a fi una rapidă nu este exclus să îl vedem cum își încearcă norocul la podium.

Secțiunile extreme au alternat astăzi cu porțiuni ceva mai rapide chiar în golul alpin, iar riderii au avut parte de peisaje spectaculoase. Cory Graffunder (locul 7 în ziua a 2-a), vedetă a endurocrossului american și debutant la clasa Gold a declarat: ”locurile acestea sunt ireale. Este fantastic să concurezi aici”. Ultima zi va oferi și ea peisaje care îți taie răsuflarea, însă pentru că va fi una rapidă, rideri precum Emanuel Gyenes își mizează ultima carte pentru a izbuti un loc cât mai bun la general. Sătmăreanul a avut o zi plină de ghinioane tehnice. La începutul traseului a rămas fără frână pe roata spate și ulterior fără starterul electric. Ajuns la service point, echipa sa a putut să rezolve problema cu frâna spate, însă nu și cea cu starterul electric, așa că Mani a fost nevoit să concureze doar cu pornirea la pedală. Timpul pierdut astăzi, poate fi recuperat mâine în etapa rapidă dar cu câteva secțiuni dificile pentru clasa Silver. Riderul care a terminat toate cele 10 ediții ale Red Bull Romaniacs desfășurate până în prezent, este un specialist pe zone rapide având în vedere că este un rider care termină regulat raliul Dakar în top 20.

Cel mai rapid rider român de la clasa Silver Single a fost Paul Harpa, iar la top 10-le final mai au șanse și debutanții Emanuel Rogojan și Zsolt Varga.

Dani Oțil și coechipierul său de la Do:More Team au avut o zi bună în care au izbutit să îți consolideze poziția a treia din clasamentul general al clasei Silver Team. Din pricina penalizării primite în prima zi, când nu au putut să se încadreze în timp din pricina traficului de pe porțiunile înguste pe unde nu se putea depăși, cei doi nu mai au cum să prindă locul doi, dar se vor lupta să își păstreze locul trei.

Ziua a patra de off-road și ultima din raliu, rezervă piloților cel mai lung și rapid traseu, dar și o tehnică trecere pe pietre (în lungime de 500 de metri), care se va dovedi extrem de grea pentru clasa Iron. Apoi, toate clasele vor avea de „mestecat” kilometri buni până la Service Point. Doar clasele Gold și Silver vor avea puțin de lucru la „Sigi Zig Zag”. A doua jumătate a zilei este un preludiu pentru celebra urcare de la Gușterița, unde riderii vor fi așteptați la finiș de mii de spectatori. Această a patra zi va fi condimentată, pentru toate clasele, cu treceri prin apă, cu un wallride, multe urcări și coborâri dificile pentru clasa Bronz și cea mai dură urcare din întregul raliu, pentru cei de la clasa Silver. Unii dintre piloții de la Silver vor împinge motocicletele, în funcție de vreme, chiar și două ore. Nu cu mult înainte de a ajunge în arena de la sosire, Clasa Gold va mai avea parte de câteva provocări interesante și va da de greu în zone precum „Long Walk Junior”, „Congo” și „Black Mamba”. În plus, chiar înainte de finiș vor exista câteva porțiuni de off-road interesante chiar prin Sibiu, inclusiv o traversare prin râul Cibin!

 

Rezultate complete: http://www.redbullromaniacs.com/results/results-2014/