Cronica Red Bull Romaniacs 2025 – Interviuri piloți români

0001 571A4354Manuel Lettenbichler ajunge la 6 victorii în cel mai dur raliu al lumii și este deja pe buzele tuturor întrebarea: când îl va depăși pe Regele Carpaților Graham Jarvis? Această ediție cu numărul XXII a fost dedicată celor 50 de ani împliniți de Jarvis; cel mai iubit sportiv de Hard Enduro din România reușind în ciuda acestui număr un parcurs excelent și un loc final 5.  Billy Bolt dă totul în această ediție a Red Bull Romaniacs și reușește o frumoasă revenire în a II-a jumătate a cursei și un loc general 2. Locul trei merge la spaniolul Mario Roman.

Această ediție a avut 64 de națiuni la start, România fiind cea de a III-a națiune ca număr de sportivi înscriși. Ne-am bucurat să vedem mulți sportivi români din alte discipline moto care au luat pentru prima dată startul a această ediție a Red Bull Romaniacs, printre care inclusiv foști campioni naționali. Românii au fost prezenți în număr mare în clasele nou apărute în acest an, clasele motocicletelor mari (Adventure Ultimate și Adventure Lite), și a celor electrice (eMoto Expert și Hobby). Iată în continuare câteva interviuri acordate la finalul Red Bull Romaniacs 2025:

00001 C43A8699Sebastian Dudas #e62 – Locul 1 la clasa eMoto Expert

Sunt bucuros ca anul acesta am putut participa oficial in cadrul competiției Redbull Romaniacs, intr-o clasă special desemnată motoarelor electrice!

Experiență mea în cadrul acestei competiții a început anul trecut, când am parcurs traseele din clasa silver ca și pilot de teste pe un motor Electric Stark Varg MX, alături de încă câțiva iubitori de motoare electrice, precum Surron și KTM freeride E.
La vremea aceea organizatorii Romaniacs strângeau informațiile necesare pentru a înființa o clasă oficială de E-Moto.

Anul acesta am revenit tot cu un motor Stark Varg, insa de acesta data modelul EX, și am făcut parte din clasa E-Moto Expert. Traseele de la acestă clasa au fost în proporție destul de mare împărțite cu clasa Silver. Acestea au fost gândite pe segmente mai scurte astfel încât să permită încărcarea motoarelor. Fiecare zi de traseu în pădure a venit cu o provocare de aproximativ 50-60 de kilometrii, cu o încărcare la jumătate.

Pentru mine, prima zi de concurs a început mai greu până am reușit să îmi intru în ritmul cursei, însă după pauza de încărcare lucrurile au mers mai bine. Cea de a doua zi a venit cu un ritm mult mai bun și am parcurs-o constant până la final. În cea de a treia zi oboseala și-a spus cuvântul iar ziua de concurs a început anevoios, deoarece nu mă simțeam foarte bine dar am reușit să îmi găsesc energia necesară pentru a termina traseul.
Ziua patru a fost cea mai satisfăcătoare pentru mine, am fost foarte încântat de traseu, segmentele au fost mult mai tehnice față de restul zilelor și am simțit ca pot să dau ce este mai bun din mine.

Prologul a fost o experiență complet nouă și foarte satisfăcătoare pentru ca am reușit să îl parcurg în întregime fără mare pregătire pe un circuit de asemenea complexitate.

Despre motorul meu pot să vă spun ca s-a comportat foarte bine pe traseele Romaniacs. După ultima încărcare din cadrul concursului am trăit un moment dificil, deoarece motorul a prezentat o eroare de sistem. Aceasta s-a rezolvat însă foarte repede dar gândul ca după ce muncisem atâtea zile să îmi păstrez poziția, m-a făcut să trăiesc niște emoții foarte intense.

00001 571A2335Mă bucur enorm ca am avut ocazia sa particip la un concurs cu o clasa specială pentru motoare electrice și să reușesc să ating un rezultat atât de bun. Competiția nu a fost ușoară, colegii mei au fost de asemena piloți pe măsură.

Pe viitor imi doresc sa particip la cât mai multe competiții din cadrul Campionatului Național și bineînțeles să revin la Romaniacs. Deoarece îmi doresc să duc acestă performanță la un alt nivel. Acest lucru necesită însă o logistica similară cu cea din cadrul acestui concurs, sau, ca alternativă posibilitatea unui schimb de baterii pe parcursul traseelor. Deoarece, momentan timpul din cadrul competițiilor naționale nu permite încărcarea motorului.

Nu în ultimul rând vreau sa menționez faptul ca aceste competiții se câștigă în echipa! Le mulțumesc familiei și prietenilor mei care m-au susținut atât pe durata concursului ca și echipa tehnică dar bineînțeles cu tot ce a însemnat pregătirea pentru acesta competiție în prealabil. De asemenea vreau să le mulțumesc celor de la Moto24 pentru susținerea lor și tuturor celor implicați. Vă mulțumesc!

01 C43A8121 album final (14)Emanuel Gyenes #102 – Clasa Silver – locul 14

Nu a fost un RBR foarte reusit pt mine. Din pacate am gresit in calificarea de la prolog si nu m-am calificat in finala si in prima zi de offroad am plecat de pe locul 37. Asta m-a facut sa pierd mult timp in trafic in prima zi si nunam putut sa merg in ritmul meu. Asa mi-a fost si in ziua 2 din pacate. In zilele 3 si 4 am mers deja in ritmul meu fara sa pierd timp in urma altor piloti si am reusit sa fac clasari mai aproape de top10. La finalul concursului am terminat pe locul 14. Ma bucur ca am reusit sa termin si a 22-a editie de RBR si vreau sa multumesc sponsorilor care sunt alaturi de mine si ma sustin.

David Ignat #142 - Clasa Silver – locul 6

0001 C43A8121 album final (35)Am început competiția cu o calificare bună la prolog, reușind să mă calific pe locul 3. Din păcate, în finală am fost nevoit să mă opresc din cauza unei probleme tehnice la motor, chiar după start. În prima zi de off-road m-am simțit excelent pe motocicletă, am avut un ritm bun și am reușit să recuperez 28 de poziții, terminând ziua pe locul 7. A doua zi a fost una dintre cele mai solicitante – 202 km plini de praf și noroi. A fost o adevărată provocare, dar am reușit să închei pe locul 4. Ziua a treia a fost mai scurtă, însă ploaia m-a încurcat serios, mai ales la ieșirea din CP9, unde timp de 5 minute nu am putut vedea absolut nimic în față din cauza apei. În ultima zi am avut ghinion – am căzut destul de tare și, deși am continuat cursa, a trebuit să reduc ritmul. Cu toate acestea, am reușit să finalizez competiția la Clasa Silver pe locul 6 overall. Sunt mulțumit de cum am luptat, mai ales în condițiile dificile! Mulțumesc tuturor celor care mă susțin! Sunt în căutare de sponsori care doresc să susțină un sportiv dedicat, pasionat și determinat să progreseze în fiecare cursă. Orice sprijin contează și mă poate ajuta să ating următorul nivel în cariera mea sportivă. Multumesc sponsorilor mei: Sherco Romania, Riders Point.ro, Onegripper, Sillubricants, Plews Tyres Romania, Enduroengineering.

Ovidiu Tronaru #861 -  Clasa Iron – locul 3

0c79bd0d-0b7d-4232-b964-46b2cecafb88Am început prin am mă înscrie la la eMoto, dar când am aflat mai multe detalii am trecut la Iron Class, fapt care a făcut să primesc numărul de concurs 861, numerotarea începând de la 700. În ziua prologului am avut ceva probleme pe traseu datorate “aglomerației” am plecat al 161-lea concurent și nu am reușit dacat locul 15, care m-a făcut să trag tare de gaz în prima zi de offroad până pe locul 2. În a doua zi de offroad (maraton) frâna spate a cedat și ultimii vreo 30km până la service point au fost hororr, am căzut pe toate părțile- este super greu să menții un ritm alert fără frâna spate(așa m-am accidentat grav la umărul drep). Am rezolvat problema în service point și am reușit să mai recuperez ceva. Zilele următoare au fost de sacrificiu am tras tare cu o durere apăsătoare în umărul drept, dar am reușit să mențin un ritm care să mă poziționeze pe podium, pe poziția a 3-a. A fost greu, frumos, emoționant, enervant, satisfăcător, de povestit nepoților.

Kornel Ott #103 – Clasa Silver (sportiv licențiat FRM de la clubul Go Racing București) – locul 3

03 C43A8121 album final (8)I started once again in Silver class because regarding the dificulty of the last couple of years tracks in Gold class, I want to train one more year untill I do the big step and start with the big boys.
Race report: Tuesday prologue superenduro: A technical course awaited us, with many jumps. I qualified for the evening final in fifth place. I managed to start in 2nd place in the final and I was able to maintain that position until the end of the race! Prologue 2nd place!
Offroad day1 : I started from 2nd place, we had a pretty fast and long day, 170km, I finished in 3rd place! Offroad day2 marathon day: 200km This day was also pretty fast for me, with a bit more technical sections, I felt good and l had no problems with the bike either. 3rd place. Offroad day 3: We slept in Valcea and started from there in the morning, we covered 190 km. 3rd place!  The last day Offroad day 4 : 150km I liked this day the most, lots of streams, climbs, I felt good on the bike, I was really looking forward to reaching the finish after 4 long days! 2nd place!  Overall : 3rd place! I felt good in this race, I didn’t manage to train much for the fast sections this year, I trained more for the technical parts, but it was good to accelerate with the boys. Thank you to the service team for their work, they did a great job! Many thanks for the support to my sponsor Beta Romania and to my team sport club GoRacing!

04 C43A8121 album final (74)Balazs Kovacs #197 - Clasa Silver – locul 29

Am participat pentru prima data anul acesta la Romaniacs, dar nu ultima, cu siguranta ma mai intorc. A fost foarte interesant sa vad toate actiunile in direct, ca si organizator cel mai important este sa invat din ce am vazut. Ca si rider, am facut tot posibilul, mi a placut traseul, care nu era dificil dar era foarte lung si obositor, am facut tot ce am avut in plan, la anul incerc sa fac un rezultat si mai bun. Vreau sa multumesc familiei, sponsorilor care m au ajutat sa ajung la acest concurs, special pentru Nordicamoto pentru sustinere.

Oliviu Costea #205 - Clasa Silver – locul 32

001 571A8026Pentru mine a fost prima participare la Red Bull Romaniacs. Ziua de prolog a decurs foarte bine pentru mine, mi-a placut enorm, doar ca dupa finala eram foarte foarte incalzit si am baut apa rece chiar dupa finish. O gresala de amator sa zic asa…A venit ziua 1 de off road, dimineata simteam putin disconfort la nivelul gatalui, dar nu am bagat de seama, cand am ajung la Service Point abea puteam sa mai respir…gatul meu facusera puroi…si asa au decurs ultimele 3 zile de concurs, am mancat enorm de putin, am baut foarte putina apa, pentru ca pur si simplu nu puteam. Pe traseu trebuia sa ma opresc sa beau apa, asa durere de gat aveam. Dar in cele din urma nu am renuntat si cumva am ajuns la Finish,bine inteles cu un rezultat destul de slab. Traseul la categoria Silver pentru mine ca si nivel tehnic a fost usor, dar ca si intensitate a fost greu pentru stilul meu de antrenament, ca sa poti scoate un rezultat bun trebuie sa fii antrenat pentru viteza, si sa poti tine ritmul acela 5-6 ore, zilele sunt foarte foarte lungi si trebuie mers ,,tare”. Antrenamentele mele sunt pentru Categoria Pro din CNIR, unde diferenta o facem pe sectiunile foarte tehnice, sa zic asa, antrenamentele pe care le fac acasa, sunt pentru cateogoria GOLD, dar nu am curajul sau mentalul sa incerc sa ma dau acolo, pentru mine este foarte periculos si nu cred ca as rezista o saptamana.
Cu toate astea , bine ca am incheiat si concursul acesta, le multumesc foarte mult familiei,echipei Nordica Moto,Apres Snow Racing Team,Go racing pentru service-ul impecabil si nu in ultimul rand celui mai mare ajutor al meu de la acest concurs si din viata de zii cu zii Iubitei mele care m-a suportat si ingrijit tot concursul.

Julian Răduță #1011 - Clasa Adventure Ultimate – locul 5

Pentru mine, Red Bull Romaniacs a fost o experiență frumoasă, dar extrem de solicitantă. Fiind prima mea participare, nu știam exact la ce să mă aștept din partea organizatorilor: ce trasee ne-au pregătit, cât de dificile vor fi secțiunile sau cât de mare va fi ritmul de concurs. A fost o cursă cu un nivel foarte ridicat, cu porțiuni tehnice dificile și zone de viteză extrem de mari. Mă bucur tare mult că am reușit să duc toate cele cinci zile la bun sfârșit și să ajung la final în siguranță. Ziua 4 a fost cea mai bună pentru mine, unde am reușit să termin pe poziția a 3-a. Din păcate, în ziua 3 am primit o penalizare de 5 minute, care m-a coborât în clasamentul general pe locul 5. Am concurat pe un CFMOTO 450MT, în cadrul echipei CFMOTO-Xplorator, iar motocicleta s-a comportat excelent pe întreg parcursul cursei. A făcut față cu brio provocărilor extreme de pe traseu, ceea ce m-a ajutat să-mi păstrez încrederea și ritmul în fiecare zi. Le mulțumesc colegilor din echipă pentru tot sprijinul oferit și, bineînțeles, tuturor celor care m-au susținut pe parcursul acestei aventuri. Ne vedem anul viitor, mai pregătiți și cu și mai multă experiență în bagaj!

03 C43A8121 album final (70)Adrian Răduță #1010 - Clasa Adventure Ultimate – locul 8

Pentru mine a fost o experienta de neuitat, nu stiam la ce sa ma astept…nu stiam cat de greu va fi traseul. Avand in vedere ca am concurat cu un CFMOTO 800 MTX, unele momente a fost destul de dificile. In ziua 1 si 2 am avut cateva situatii la care a trebuit sa gasesc solutii pe parcursul traseului si m-au fortat sa ma opresc de mai multe ori, au fost si zilele in care am pierdut mult timp din pacate. Ziua 3 si 4 au fost mai bune, cateva greseli si ceva trafic pe urcari in care m am blocat dar am reusit sa recuperez destul de mult. Overall, am invatat foarte multe in aceste zile, am inteles mai bine cum sa ne pregatim motoarele pentru o astfel de competitie, ma bucur ca am ajuns la finish in fiecare zi, intreg, motocicleta a rezistat traseului dur si in special celui din ultima zi. A fost un concurs greu, solicitant si foarte frumos in acelasi timp. Multumesc pentru oportunitate CFMOTO Romania & Xplorator Adventures pentru aceasta oportunitate!

Florin Marius Avram #1038 - Clasa Adventure Ultimate – locul 10

04 C43A3791Cu ajutorul Lui am reușit să termin cel mai dur raliu de hard enduro din lume! Am concurat cu CFMOTO 450 la clasa Adventure Ultimate și am reușit să mă clasez in top 10 (al III-lea român), deși planul era să reușesc să termin toate cele 5 zile de concurs cu motocicleta standard cum vine din fabrica (consum ceea ce promovez)! Nu a fost ușor deoarece în unele zile aveam de parcurs și 180km, care erau presărați cu porțiuni foarte grele, urmate de zone de viteză foarte mare și în unele zile obstacole de SuperEnduro care erau aproape imposibile pentru motocicleta mea de Adventure! Vreau să mulțumesc în primul rând CFMOTO ROMANIA fără de care participarea la această cursă nu ar fi fost posibilă! Mulțumesc echipei AvramMotors, mecanicilor de la service point, familiei și tuturor celor care m-au susținut! Doamne ajută!

Sebastian Grosu #1012 -  Clasa Adventure Ultimate – locul 11

001 571A0793Red Bull Romaniacs nu este un simplu concurs. Este o provocare, un maraton în care nu te lupți doar cu terenul, cu oboseala sau cu timpul. Te lupți cu tine însuți. Să ajungi la final înseamnă să învingi limitele personale, iar din acest motiv, este considerată cea mai dificilă competiție de hard enduro din lume. Anul acesta, sub deviza “Game Changer”, am avut onoarea — datorită sprijinului sponsorilor mei, CFMOTO — să iau parte la noua clasă AVENTURE ULTIMATE, o categorie ce ridică nivelul de anduranță și tehnică la cote maxime. Nu a fost deloc ușor, dar tocmai această dificultate a făcut experiența cu atât mai valoroasă. Am concurat pe un CFMOTO 450MT, o motocicletă care s-a comportat exemplar pe tot parcursul traseului, fără nicio problemă tehnică, oferindu-mi încrederea de care aveam nevoie în cele mai dure momente. Cu mult efort și determinare, am reușit să închei competiția pe locul 11 la general — o poziție care pentru mine înseamnă mai mult decât un număr. Înseamnă muncă, pasiune, perseverență și recunoștință. Le mulțumesc din suflet tuturor celor care au fost alături de mine și în mod special, echipei CFMOTO pentru încredere, suport și această aventură de neuitat!

04 571A3957Bart Stroisteanu #1013 – Clasa Adventure Ultimate – locul 12

Prima dată la Redbull Romaniacs. Dacă aș putea aș da puțin filmul înapoi și m-aș înscrie la “lite”nu la “ultimate”. De ce? Nu e ce părea pentru mine, m-am bazat puțin cam mult pe experiența din Hard Enduro. Mă explic: faptul ca traseele sunt oarecum comune, nu neapărat te pot ajuta deoarece aici vorbim de cu totul altă motocicletă, altă abordare. Asta necesită multe ore de pregătire pe acest tip de motor, ceea ce nu s-a întâmplat pentru mine. Participarea in Campionatul National de HE nu mi-a permis decat cateva ieșiri, mai exact 4, înainte de RBR. Asta m-a costat un efort și mai mare, iar faptul ca am ales “ultimate” a însemnat sa ma arunc in lupta cu câteva nume grele internaționale (Tarres, Walker, Aubert, Gordinne) dar și sportivi de top din Ro (frații Raduta, Tompa). Nu imi pare rău, am intrat în horă și am jucat. Am jucat bine, locul 12 final nu-i indiferent. La prolog am greșit și m-a costat locul 28 la start. În ziua 2 am recuperat câteva poziții și am ajuns pe 18 dar mi-a curs suspensia față și am cam suferit, obligat fiind să merg încet. Ziua 3 a fost mai dificilă și din nou am recuperat datorită experienței în hard enduro, locul 14 final. În ultima zi energia mea era pe terminate și am ajuns să mă conserv strict pe a putea termina în siguranță, epuizarea fizică ținându-mă calm cu accelerația. Deci final fericit, locul 12, motor întreg (Cfmoto 450MT) , câteva nume importante sub mine în clasament. Mulțumesc în mod deosebit CFMoto România (Mihai Concioiu) pentru încrederea acordată și echipei Master Bike Cluj pentru toată susținerea. Felicit pe această cale și echipa tehnică de-asemenea la prima experiență, condusă de Emilian, pentru o organizare impecabilă!

Krisztian Tompa #1004 - Clasa Adventure Ultimate – locul 28

0001 C43A7604Concursul mi-a placut foarte mult. La prolog am facut a mica greseala unde am pierdut destul de mult timp si astfel am inceput ziua 1 de concurs al 9 lea. Deja la sfarsitul zilei 1 eram pe pozitia a 3-a. Nu ma asteptam sa fiu chiar asa de fata intre niste sportivi de uzina. Ziua 2 am plecat al 3 lea si am reusit sa raman pe a 3 pozitie fiind doar la o secunda dupa doua zile de concurs dupa Johhny Walker. Ziua a treia dupa service point din pacate a trebuit sa abandonez cursa de pe locul 3 din motive technice dar sunt foarte multumit cu rezultatul pe care l-am facut in pana atunci. Traseul a fost chiar pe placul meu cu sectiuni de viteza,urcari nu foarte grele,parauri de viteza. M-am simtit foarte bine. As vrea sa multumesc aceasta oportunitate pentru Yamaha Romania si Yamaha Grecia, Si totodata doresc să mulțumesc: Nordicamoto, Plewstyres, Repsol, Smartdiesel, Fitsped, familiei si suporterilor. Ca si planuri in lumea hard enduro nu am, eu consider ca cursa de motoare se fie pe motor si nu pe langa (impins), dar despre planurile de rally inca nu pot sa vorbesc. In septembrie se reia campionatul national si est european de motocros unde as vrea sa apar titlul de anul trecut.

Andrea Goga #1228 – Clasa Adventure Lite – locul 8

001 C43A8121 album final (128)Red Bull Romaniacs a fost cea mai mare provocare de care am avut parte pana acum. M-am hotarat tarziu sa particip, nu am avut timp pentru pregatire speciala, antrenamente, asa ca mi-am pus toata baza pe conditia fizica pe care o am si pe experienta acumulata in 20 de ani de curse. Ce poate fi atat de greu?,ma gandeam eu. Daca stiam ce ma asteapta….
Prolog:
Am hotarat sa nu iau startul la prolog din motive de siguranta, sa nu stric nici motorul nici pe mine.
Ziua 1:
Pentru ca nu am parcurs prologul am luat startul ultima de la clasa mea, de pe locul 28. Traseul a fost ca o degustare pentru ce urma, cu portiuni tehnice, si sincer desi am terminat ziua pe pozitia 17, teama s-a inserat in tot corpul meu; Andreo, o sa fie mult mai greu decat iti imaginai.
Ziua 2, etapa maraton fara asistenta tehnica, fara Service Point pentru clasa Adventure Lite, 170 de km, finish la Ramnicu Valcea, va zi grea din cauza lungimii, nu al dificultatii, au zis la briefing.
Urma sa fiu mult mai grijulie cu motorul, caci fara echipa de asistenta eram pe cont propriu. Traseul nu a fost greu, a fost extrem de greu. O urcare lunga de cativa km pe un mix de grohotis-pietris-noroi a cernut concurentii, si diferenta a facut-o experienta si rezistenta din enduro sau hard enduro. Am tavalit motorul de care trebuia sa am grija si pe stanga si pe dreapta de ma durea sufletul cand o vedeam zacand si mai tare ma durea spatele si in general tot corpul cand trebuia sa o ridic. In ultima parte a traseului ne-au dat iarasi padure, poteci, sectiuni tehnice.Am fost complet epuizata, la ultimul CP am avut nevoie de ingrijirile celor de la Rescue, cu rehidratare deoarece nu mai puteam nici sa ma misc. M-am tarat la finish-ul de la Valcea si ma gandeam cu groaza ca mai sunt 2 zile. Oare rezist? Pozitia 9 in clasament.
Ziua 3: 190 de km, start de la Ramnicu Valcea cu revenire la Sibiu.
000001 C43A9454Daca e lung, nu are cum sa fie foarte greu mi-am zis. Vise….
In prima parte a traseului am parcurs o buna bucata din traseele de Hard Enduro Olanesti. Ramatura, praf fin ca faina, radacini, urcari si coborari pe care daca nu era marcaj nu ma incumetam niciodata sa ma bag. Apoi gol alpin zeci de km, urcari, coborari pe carari specific montane cu sleauri, pietre, trepte mai mari sau mai mici. M-a prins si o furtuna, am pierdut mult timp asa ca am terminat ziua pe locul 13, dar la general ramaneam pe pozitia 9.
Ziua 4: 105 km, cea mai tehnica zi.
Cu 3 zile terminate complet, am luat startul cu gandul ca azi trebuie doar sa termin, deci strategia urma sa fie sa merg cat mai safe, sa nu ma pripesc, sa nu fac greseli. Pana la Service Point am facut enduro pur si pe alocuri hard enduro cu motorul de adventure.
Urcari si coborari in cap prin padure, foarte multa contrapanta ingusta cu rapa in stanga sau dreapta de nu mai recuperam nimic din motor daca o scapam acolo, iarasi pietre de toate formele si marimile amestecate cu pamant ud. Am mers mai incet decat puteam, am facut economie de energie ca sa pot ajunge cu bine la Finish.
Gusterita a fost visul si cosmarul meu inca de cand m-am hotarat sa particip. Pentru ca acolo mereu sunt rampe si saritori pentru deliciul spectatorilor, deci mixul de bucurie si frica era o povara pe care o caram cu mine in timp ce ma apropiam de locul cu pricina. A fost singura data cand grijile mele erau degeaba, caci am fost tratati cu blanzime: o coborare abrupta , un pic din arhicunoscutul “hill climb”, 2-3 viraje si iata-ma cu medalia de Finisher la gat, pe pozitia 8 la clasa Adventure Lite, dupa 4 zile, aproximativ 600 km, si vreo 26 de ore pe motorul de 180 de kile.
01 571A3938Bucuria nu o pot descrie in cuvinte. Mi-am atins targhetul, l-am depasit chiar, si am terminat cu bine fara accidentari si eu si motorul.
Motocicleta CFMOTO MT 450 cu care am concurat s-a comportat exemplar. Cu fiecare zi ne imprieteneam si mai tare, prindeam incredere tot mai multa in ea, si ne-am descurcat pe niste portiuni unde acu’ o saptamana nu ma bagam nici daca imi dadea cineva bani.
Rezultatul meu este de fapt rezultatul unei echipe intregi.
Nu as fi reusit fara iubitul meu Stefan Popescu, coechipierul meu din umbra, cel care a fost alaturi de mine de la inceput, zile intregi a muncit ca sa pregateasca motorul, m-a sustinut, a trait cot la cot cu mine cursa. Echipa de asistenta care este compusa din prietenii mei dragi Sergiu, Hubi, Dan, Melcu, Oreste, Solo, Calin, au avut grija de mine ca de sora lor.
Le multumesc lor si multumesc tuturor celor care m-au sustinut si incurajat constant pe parcursul celor 4 zile. Mesajele si gandurile frumoase transmise au fost un ajutor psihic extraordinar mai ales cand imi era mai greu pe traseu.
Sponsori:
Club Sportiv Go Racing, Go Racing- service moto, Next Energy, Kenny Racing Romania, Let’s Ride Graphics

Bogdan Mihai Cimpu #e82 – Clasa eMoto Hobby – locul 2

09 IMG_20250720_204220Am participat alături de Euronautica Racing Team la Red Bull Romaniacs 2025, una dintre cele mai dificile curse de hard enduro din lume, cu trei motociclete electrice Can-Am Origin. Chiar dacă aceste motociclete nu sunt gândite pentru un astfel de traseu extrem, au arătat că nimic nu le stă în cale și că pot face față oricărei provocări. Traseul a fost solicitant, cu porțiuni tehnice care au cerut atenție maximă și forță fizică. Adrenalina a fost la cote înalte pe tot parcursul cursei. Au fost şi porțiuni mai ușoare, dar și coborâri foarte solicitante, iar greutatea motocicletei a fost un factor de dificultate în anumite momente. Totuși, cel mai important pentru noi a fost să terminăm cursa cu bine și să ducem Can-Am Origin până la final. Am reușit să încheiem competiția cu două locuri pe podium: eu pe locul 2 și colegul meu, Ionuț Brînzea, pe locul 3. Suntem foarte recunoscători echipei Euronautica Racing și BRP / Can-Am Motorcycle pentru tot sprijinul acordat, fără de care participarea noastră nu ar fi fost posibilă.

Ionut-Cosmin Brinzea #e83  - Clasa eMoto Hobby – locul 3

00001 C43A8121 album final (142)În primul rând vreau sa multumesc Can-Am Romania și Euronautica Racing care au făcut posibilă participarea mea la această cursă, echipei de service care ne-au suportat și asigurat service ul pe întreaga perioadă a cursei! Despre cursa în sine ce pot spune! Un marcaj excepțional, traseele foarte faine! Sa văzut munca și eforturile depuse de organizatori. În seaua can am ului Origin am experimentat o mare plăcere de pilotaj. Motocicleta s-a comportat exemplar pe traseele Redbull romaniacs.In cea de-a doua zi de cursa am întins puțin coarda și am plecat din charging point fără full iar asta m-a costat ultimii 5 km la un mers la “consum”. Ca și planuri de viitor: mi-a plăcut ! O să mai vin!