Emanuel Gyenes la Raliul Dakar 2015. Primele etape.

A șaptea ediție sud-americană a celui mai dificil raliu din lume a debutat pe 4 ianuarie în Buenos Aires,  include 13 etape cu probe speciale cu o lungime totală de 4.752 km la categoria moto, categorie la care participa si sportivii romani Emanuel Gyenes -  Mani (Autonet Motorcycle Team)  cu nr de concurs 49 si Marcel Butuza (Vectra Racing)  cu numarul de concurs 50. După incursiunea în Bolivia și Chile, riderii rămași în competiție vor reveni în capitala Argentinei pe 17 ianuarie, după ce vor parcurge în total, probe special si de legatura, 9.295 de km. Probele speciale care îi vor pune la grea încercare pe rideri: de la porțiunile rapide și înguste din Patagonia, la urcari care ajung la 4.000 de metri altitudine în Anzi, de la dunele din deșertul Atacama, la Salar de Uyuni cel mai plat loc de pe Terra. Dintre cele treisprezece etape patru vor fi etape maraton,  adică nu vor beneficia de ajutorul echipelor de asistență tehnică, iar cea mai lungă zi va fi cea de pe 16 ianuarie, când au de stat în șa pe o distanță de 1.024 de km.
10390890_914582495232680_3565893326064589458_n

 

 

 

 

 

 

 

 

Mani Gyenes #49: ” Pentru mine Raliul Dakar este un mod de viață. Din păcate, nu am găsit bugetul pentru a concura în 2013 și în 2014, iar acum revenirea în Dakar este incredibilă. Ultima dată când am concurat am reușit să termin pe 17 în clasamentul general și sper ca în acest an să mă clasez tot în top 20. În 2011 am fost cel mai rapid la clasă Maraton și în acest an voi încerca să revin pe podium. Va fi foarte dificil în Bolivia pentru că vom rula la altitudini foarte mari, dar raliul Dakar nu este o cursă ușoară. Vreau să le mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă revenire mea în Raliul Dakar și celor care m-au sprijinit până acum.”
Revenirea în Raliul Dakar a lui Mani Gyenes se datorează: Autonet Motorcycle Team, Consiliului Județean Satu Mare, Consiliului Local Satu Mare, Vectra Racing, Cheile Grădiștei, Schaeffler, Motul, Delphi, TRW, Goldentyre, TuiTravel, Kenny.

Mani Gyenes start în prima etapă din Dakar 2015
“The world cup of adventure – Cupa Mondială a Aventurii” cum a fost numită această a 37-a ediție a raliului de către Étienne Lavigne (director ASO, organizatorul Dakar Rally), a debutat pe 4 ianuarie cu o specială nisipoasă și rapidă. Acești primi km sunt caraterizați ca un prolog fiind mai mult un prilej pentru rideri să își intre în ritmul de cursă și să fie stabilită ordinea de start pentru speciala a doua Villa Carlos Paz – San Juan (518km).
10906298_854849167907725_744774426864546010_n

 

 

 

 

 

 

 

Mani Gyenes continuă Dakar-ul datorită fanilor argentinieni

Luni, 5 ianuarie, s-a concurat în cea de a doua etapa, iar speciala a fost cea mai lungă din ediția a 37-a, aceasta măsurând 518km. La km 100 Mani Gyenes a avut o problemă tehnică și a putut continua doar datorită ajutorului primit de la fanii argentinieni prezenți pe probă.
Dacă în Africa era foarte greu să întâlnești pe cineva pe probele speciale, în America de Sud numărul fanilor este mare și de multe ori aceștia sar în ajutorul concurenților. Riderul sătmărean s-a confruntat cu probleme tehnice care au dus la pierderea uleiului și risca să nu mai poată continua proba. Oprit la km 100, în timp ce își repara motocicleta, câțiva argentinieni i-au venit în ajutor și i-au dat ulei de motor pentru a putea continua.
10818200_914236931933903_6294450788482204530_o

 

 

 

 

 

 

 

 

Clasament general dupa 2 din 13 PS:

1. Joan Barreda Bort – 7h06min44sec
…………………………………………………..
51. Emanuel Gyenes – 8h58min45sec
……………………………………………..
72. Marcel Butuza – 9h43min39sec
…………………………………………….

Cu motocicleta la o altitudine de la care se sare cu parașuta

6 ianuarie, San Juan – Chilecito (220Km), a treia probă specială din Dakar 2015 i-a dus pe concurenții de la clasa moto, în Munții Anzi, la o altitudine de peste 3.000 de metri. Mani Gyenes a concurat astfel la o altitudine care este comună salturilor cu parașuta. În realitate, sătmăreanul a atins în timpul probei speciale de pe 6 ianuarie o altitudine mai mare decât cea de la care a făcut un salt în tandem în 2012. Astfel de înălțimi de peste 3.000 de metri vor mai fi atinse în timpul probelor speciale și în a doua săptămână din raliu, atunci când se va ajunge în Bolivia.
10888411_914582558566007_1914800115763140823_n

 

 

 

 

 

 
Clasament general după 3 din 13 PS:

1. Joan Barreda Bort – 9h43min05sec
…………………………………………………..
45. Emanuel Gyenes – 12h01min18sec
……………………………………………..
69. Marcel Butuza – 13h10min15sec
…………………………………………….

Mani Gyenes recuperează în clasamentul general

 

7 ianuarie, în Chile, pentru concurenți inseamna primul contact cu deșertul Atacama. Mani Gyenes a avut o specială bună și a izbutit să încheie proba cu al 20-lea timp. Riderul Autonet Motorcycle Team a recuperat și cinci poziții în clasamentul general, unde se află pe locul 40 după 4 din cele 13 probe speciale programate în această ediție.

Cea de a patra zi din Raliul Dakar a însemnat prima traversare a Munților Anzi și trecerea, în mai puțin de 12 ore, prin doua anotimpuri și urcarea la 4.800 m în Pasul San Francisco. Ajunși în Chile, după cele trei speciale în Argentina, riderii au avut parte de primii kilometri în Deșertul Atacama. Cel mai arid deșert din lume i-a întâmpinat cu o specială de 315 km și cu bivuacul amenajat lângă Copiapo – capitala regiunii Atacama.

Proba a fost una pe placul riderului sătmărean acesta pronind al 39-lea și izbutind să stabilească al 20-lea timp al specialei. Dacă la plecarea din Argentina se afla pe locul 45 la general, după prima zi în Chile, Mani a recuperat cinci poziții și speră să aibe zile la fel de bune și în următoarele etape din Atacama.
mani-gyenes-recupereazaf-a-n-clasamentul-general-53835

 

 

 

 

 

 

Vizită surpriză în bivuac

După ce în 2012 au mers pentru prima dată sa îi vadă pe românii care concureaza în Dakar, anul acesta aceeasi familie de români stabilită în Copiapo a venit să își salute favoriții. Originari din Maramureș, l-au așteptat pe Mani la finalul probei speciale și apoi i-au făcut o vizită în bivuac.
10922342_915457751811821_1587219837657476937_o

 

 

 

 

 

 

Astăzi, 8 ianuarie, se va merge de la Copiapo la Antofagasta riderii având de parcurs o legătura de 174 km și o probă sepcială de 458 km. Proba este una rapidă cu multe zone în care se va putea depăși, însă are multe capcane din pricina fesh-fesh-ului (un nisip fin care în aparență dă senzația unei suprafețe dure). Pe 9 ianuarie speciala de 319 km îi va duce concurenții de la clasa moto pe vârfuri muntoase dar și pe dunele care străjuiesc coasta Pacificului, ziua urmând să se încheie la Iquique. Finișul celei de a șasea etape va fi chiar în centrul orașului Iquique, organizatorii dorind să le facă o bucurie locuitorilor acestei regiuni afectate de un puternic cutremur în aprilie 2014.

Clasament PS 4 – 315 km Moto:
1. Joan Barreda Bort – 3h27min28sec
…………………………………………………..
20. Emanuel Gyenes – 3h48min53sec
……………………………………………..
61. Marcel Butuza – 4h24min08sec
…………………………………………….

Clasament general după 4 din 13 PS:

1. Joan Barreda Bort – 13h10min33sec
…………………………………………………..
40. Emanuel Gyenes – 15h50min11sec
……………………………………………..
63. Marcel Butuza – 17h34min23sec

 

Credit foto: Dakar Press Team

Sursa: www.manigyenes.ro, FB Emanuel Gyenes Mani, www.topgear.ro