Cupa AUTOROLA la MX da startul sezonului

Duminica 30 martie avut loc Cupa AUTO-ROLLA la motocros, cursa contand pentru omologarea noului traseu ce urmeaza sa gazduiasca o etapa de campionat est-european in vara acestui an.

Fiind o cursa de omologare, s-a desfasurat dupa un format special, pilotii alergand atat in antrenemente, calificari si manse oficiale, in aceeasi zi. Totul a fost comprimat anticipandu-se parca dorinta maxima de adrenalina a pasionatilor de motocross acumulata de la ultima cursa din toamna anului trecut.

Organizatorii au profitat de prezenta unui comisar al federatiei europene si au facut eforturi in amenajarea cat mai buna a traseului oferind spre intrecere toate clasele de concurs: Quad, Amatori+Veterani, 65cc, 85cc, MX2+ MX1.

Sub soarele racoros de primavara sute de fani s-au strans la cursa incurajati sa reziste vantului ce i-a biciuit pe toata durata concursului, de prezenta celor ma buni piloti din tara de la toate categoriile. Doar la clasa Quad s-a inscris un singur pilot local, Tudor Alxandru . Sportivul a deschis concursul si a etalat o calitate buna a tehnicii de pilotaj ajutat si de performanta sa motocicleta pe patru roti.

Clasa Amatori+Veterani, din nou cea mai numeroasa, avea sa-si dezvaluie secretul in cursele ce au urmat. Din toamna trecuta se auzise ca la Lugoj s-a “nascut” un nou numar 101 din “parinti” campioni: Mihai Stoichescu si Liviu Jigmond. Aflat la prima participare intr-un concurs cu competitie serioasa, Vlad Rosu, 18 ani, a aratat ce poate sa rezulte dintr-o combinatie perfecta de talent, curaj, o Honda 450 perfect setata, un antrenor si un coleg de antrenamente precum cuplul Stoichescu-Jigmond. Pilotand o motocicleta aproape identica estetic cu cea a multiplului campion national Mihai Stoichescu, Vlad a reusit sa starneasca nedumerire in randul spectatorilor care nu intelegeau de ce 101 de la profesionisti alearga si la Amatori.

Cu toate ca a inceput motocrosul de mai putin de un an, Vlad a resetat ordinea in campionatul

de amatori. Ambele manse le-a plecat perfect insa prima a pierdut-o in fata veteranului Ciprian Popescu doar datorita unui pilot intaziat care l-a incurcat foarte tare in probabil cel mai dificil punct de pe traseu. Mansa a doua a condus-o de la un capat la celalalt, piloti foarte buni precum Rakozy Alpad,  Nandor Gercuj sau Constantin Anghelut fiind nevoiti sa accepte superioritatea neta a noului lider din Romania la clasa Amatori. Ii uram bun venit si mult success in continuare.

 

 Clasele mici, 65cc si 85cc, desi au facut antrenamentele impreuna, au alergat separat in manse pentru sporirea sigurantei micilor dar curajosilor piloti.

 

La clasa 85cc Cristian Tompa s-a evidentiat net de restul pilotilor, insa era de asteptat acest lucru avand in vedere asteptarile de la pilotul din Sfantu Gheorghe, care in acest an va alerga cu licenta olandeza in partea de nord-vest a Europei, cea care gazduieste  ce mai puternica divizie a Campionatului European. In urma sa, lupta pentru celelalte locuri pe podium s-a dus intre Poponut Andrei, Bancila Stefania, Stan Iasmina si Stanescu Razvan. Deja devenit celebru printre fani pentru determinarea si dorinta sa de victorie, Andrei a platit iar tribut neatentiei si a cazut, facilitand astfel Stefaniei Bancila sa urce pe treapta a doua a podiumului. Razvan Stanescu printr-o evolutie cursiva a prins locul trei.

 

Clasa 65cc practic a desfiintat clasa 50cc deoarece aproape toti micutii piloti care alergau la anul trecut la clasa mica, acum au trecut la primele motociclete cu schimbator de viteze insa acest lucru nu pare sa ii incomodeze prea tare. Cu totii au aratat ca performanta incepe de la varste fragede si competitia acerba ii ajuta sa creasca in valoare.

 

Ultimii in concurs au intrat pilotii de la clasele profesioniste MX1+MX2, si asa cum era de asteptat au oferit un spectacol rar. Rar si pentru ca prezenta in aceeasi cursa a celor mai titrati campioni romani, Adrian Raduta, George Cabal si Mihai Stoichescu, devine ceva la fel de des intalnit precum trandafirii infloriti in decembrie. Motivele sunt deja cunoscute: primul are o competitie privata in care participa, George cauta un mediu mai competitiv in Germania iar Mihai cand nu este accidentat are motocileta stricata. Nu a fost cazul in cursa de deschidere a sezonului unde toti trei s-au prezentat perfect apti fizic si cu motociclete noi model 2014. Premisele erau perfecte pentru un spectacol de mult cautat de fanii motocrosului romanesc. Unii au pariat intre ei, altii s-au rezumat in a-si sustine favoritul dar putini s-ar fi asteptat la rezultatul final.

Momentul parea favorabil pentru George Cabal, care venit dupa un sezon alergat in Germania, cu multa experienta in spate, dadea putine sanse lui Adrian Raduta care a alocat tot anul trecut recuperarii fizice. Mihai Stoichescu, cu un motor nou si bine antrenat tot anul trecut chiar si pe timpul iernii, profitand de clima favorabila din vestul tarii, era vazut favorit dupa cursele de antrenament de spectatorii prezenti, incantati de stilul sau agresiv in viraje si spectaculos pe sarituri.

 

Tensiunea era mare printre cei trei mari rivali desi nu voiau sa o arate. Mansele se apropiau si lupta sta sa inceapa. In grila Mihai Stoichescu se aseaza langa Adrian Raduta – spera sa castige primul viraj. George Cabal cu stilul sau retinut se aseaza departe de “zona beligeranta”.

Poarta cade si infernul capata o singura forma – linia dreapta pana la primul viraj. Ca-n vremurile medievale toti cavalerii se indreapta calare cu viteza si determinare catre aceesi reduta. Primul ajunge Adi Raduta, al doilea George Cabal iar al treilea Ionut Cojanu care socotind bine ecuatia startului ii ia fata lui Mihai Stoichescu tinandu-l pe acesta dearte de lupta la varf pentru un tur. Primii doi piloti se distantau si parea ca pana la final va fi o lupta in doi, asta si din cauza ca Mihai, acum trecut de Cojanu, are mari probleme pe portiunea de valuri si pe fiecare tur pierde secunde importante. Dar ghinionul loveste pentru George Cabal; i se infasoara banda de pe marginea traseului pe roata spate si se vede nevoit sa stea in zona mecanicilor doua ture pentru indepartarea ei. Avand ceva de demonstrat, asteapta ca Adi sa treaca si se duce sa isi refaca imaginea usor avariata. Dar toate eforturile sale s-au lovit de seriozitatea, antrenamentul, talentul, si in general, de toata munca de recuperare depusa de pilotul bucurestean in anul 2013. Desi depasit, lui Adrian Raduta i-au trebuit doar cateva viraje ca sa-si recepate pozitia de lider. Mihai era mult in spate apasat de privirile antrenorului sau deloc incantat de pozitia elevului sau.

Mansa a doua se anunta cel putin la fel de interesanta, cu multe figuri putin uimite pe margine si cu multe intrebari fara raspuns: de ce Mihai nu sare valurile? de ce George nu ii face fata lui Adi? oare George nu mai este acel pilot invincibil? etc.

Grila de start cade, la fel si Corbea Virgil in primul viraj, Staicu Ciprian il imita cateva viraje mai in fata iar in fruntea cursei se instaleaza tripleta Adi, George, Mihai. Lumea spera la o lupta stransa insa Adrian Raduta  demonstreaza ca acum el este cel mai bun pilot din Romania. A condus mansa doi cap-coada fara greseala nelasand nicio sansa competitorilor.

S-a comentat ca e o victorie de conjunctura, ca a cunoscut traseul, fiind unul din constructori

insa ce a lasat in urma dupa aceasta cursa accentueaza si mai tare marele regret al competitiei interne, acela ca el si clubul sau nu doresc sa participle in cadrul Campionatului National. S-a vazut clar cum competitia si spectacolul sunt date de valoarea sportivilor cu pregatire si mai putin de cei amatori nevoiti sa participle printre profesionisti.

Astfel s-a tras cortina dupa prima cursa, fie ea si una mai mult de antrenament, dar cu mari rezultate la finalul ei: un nou traseu in Romania care mai trebuie insa amenajat pentru standard de europene, un pilot renascut in persoana lui Adrian Raduta, un alt mare viitor campion abia nascut, Vlad Rosu de la amatori si nu in ultimul rand o speranta cu care toti marii suporteri ai acestui sport au plecat acasa: sa  revada toti pilotii intr-o singura competitie. Doar asa spectacolul este asigurat.

Rezultate —> http://www.frm.ro/rezultate-mx-autorola-buzau-30-03-2014/

Vezi galerie foto —> http://www.frm.ro/foto/?album=2&gallery=27

si —> www.welovemx.ro  la sectiunea Foto/Cupa Buzau 2014.