Mani Gyenes la Dakar 2016: romanul are al 23-lea timp la general

12509225_1115501055140822_1982089940947552737_nDublu câștigător al raliului la clasa Maraton în 2011 și 2015, Mani a luat pentru a șasea oară startul în cea mai dificilă competiție de anduranță din lume. A decis să se mai înscrie și în acest an la clasa Maraton însă prioritatea va fi o clasare cât mai bună la general.

Emanuel Gyenes #33 (Autonet Motorcycle Team): ”Prima probă specială pe care am rulat în această ediție (cea din etapa 1 a fost anulată din pricina condițiilor meteo nefavorabile) a fost una tehnică. În prima jumătate au fost foarte multe viraje parcă eram pe o probă din WRC, iar apoi au urmat secțiuni mai rapide. Pe la jumătatea distanței am avut câteva sute de metri de noroi și era destul de adânc, însă am izbutit să nu cad.Am încercat să țin un ritm ridicat dar să merg și la siguranță. Sper să îmi mențin ritmul acesta și în restul raliului.”

Etapa a 2 Villia Carlos Paz- Terma Rio Hondo (4 ianuarie) a avut o probă specială de 354 km și a fost câștigată de riderul KTM Toby Price, timpul lui Mani 3h57 minute (mai lent doar cu 10 minute comparativ cu timpul pilotului australian) i-a asigurat sătmăreanului locul 20 în etapă și la general.

Etapa a treia a Raliului Dakar desfășurată pe 5 ianuarie în Argentina, între Terma de Rio Hondo și San Salvador de Jujuy, a fost și ea afectată de ploile abundente căzute în ultimele zile, iar organizatorii au decis scurtarea ei de la 314 la 200 de kilometri. Mani a avut un ritm bun pe întreaga lungime a probei, la unul dintre punctele intermediare având chiar al optulea timp, și s-a clasat în final pe locul 13. Timpul său 2h34min38sec a fost cu doar 3min35sec în urma celui stabilit de către Kevin Benavides, câștigătorul probei.

AUTO - DAKAR 2016 - PART 1Emanuel Gyenes #33 (Autonet Motorcycle Team): „Proba specială din etapa a treia a fost asemănătoare cu cea de ieri (4 ianuarie). Am avut multe drumuri de țară, drumeaguri, totul cu multe viraje, parcă a fost o probă de WRC. Nu au fost probleme cu navigația și m-am simțit bine pe motocicletă. Mâine avem etapă maraton și nu ne vom întâlni cu echipa de asistență la finalul zilei. Vom avea două probe speciale, pe 6 și 7 ianuarie, la mare altitudine în Anzi.”

Ambele probe speciale incluse în etapa maraton, atât cea de pe 6 ianuarie, cât și cea de pe 7 ianuarie, s-au desfășurat la altitudini de peste 3.000 de metri, în a doua atingându-se chiar cel mai înalt punct din istoria Raliului Dakar: 4.600 de metri. Emaneul Gyenes a avut al 30-lea timp în etapa care a dus caravana în Bolivia, iar cu opt etape înainte de finalul raliului se află pe locul 23 la general.

Emanuel Gyenes #33 (Autonet Motorcycle Team): „Astăzi (7 ianuarie) am încheiat etapa maraton care a avut o probă specială în Argentina și una în Bolivia. După proba specială de 429 de kilometri am revenit în Jujuy unde am înnoptat într-o cazarmă, iar motocicletele au fost așezate într-un parc închis și nu am mai avut acces la ele până în dimineața aceasta. Am avut o zi destul de lungă cu 642 de kilometri, din care 327 kilometri de probă pe teritoriul Boliviei. Nu am avut mari probleme cu altitudinea, însă către finalul probei am prins ploaie și suprafața a devenit alunecoasă. Am căzut și am pierdut destul de mult timp. Pe 8 ianuarie vom avea o probă tot la altitudine mare pentru că suntem tot în Bolivia și vom rula în bucla Uyuni-Uyuni. Sper să am un ritm bun cum am avut și în prima parte a probei de astăzi, când am rulat multă vreme în primii 15.”

Viața în Anzi va fi o provocare pentru concurenți și în etapa desfășurată pe 8 ianuarie, bucla de la Uyuni desfășurându-se la altitudini cuprinse între 3.500 și 4.200 de metri. De altfel, chiar bivuacul unde vor dormi timp de două nopți se află la o altitudine de 3.700 de metri. Pe lângă teren nisipos și piatră, riderii vor mai avea astăzi un element care le va pigmenta traseul. Este vorba despre Salar de Uyuni, cea mai mare întindere sărată de pe Terra. Nu va mai fi traversată, aşa cum s-a întâmplat la ediția din 2015, însă se va merge pe o latură a acestei câmpii aflată și ea la înălțime – 3.656 metri.

Bafta Mani!

Credit foto: DPPI; sursa: manigyenes.ro.