A doua etapa CNIR Motocros Lazarea 7 mai

13086966_1077884952268528_7889671090380279665_oWeekendul trecut a fost unul plin de evenimennte in sportul romanesc. Din pacate nu s-au trait numai sentimentele bucuriei si emotiile competitiei ci si tristetea trecerii in nefiinta pe terenul de joc  a unui sportiv de performanta. Ne exprimam regretul si compasiunea pentru sportivul Clubului Dinamo, Patrik Ekeng.

Pe de alta parte, weekendul s-a incheiat cu succesul istoric al Clubului CSM Bucuresti pe terenul echipei ungare de la Gyor, in cea mai importanta competitie de handbal a Europei, Champions League. Felicitam jucatoarele pentru aceasta performanta care a trezit iarasi sentimentul de mandrie nationala printre romani.

In acest weekend deosebit si-a facut loc un eveniment notabil si pentru motocrosul romanesc – revenirea in campionatul national a traseului de la Lazarea dupa o absenta de cativa ani. In eforturile sale de a organiza etape de campionat in toate regiunile tarii, Federatia a lansat invitatia catre clubul Bastya din localitatea aflata langa Gheorgheni, judetul Harghita. Presedintele sectiei de motociclism al clubului, si in acelasi timp primarul localitatii, a acceptat propunerea si astfel caravana intrecerii nationale a luat calea tinutului secuiesc.

Romania, cu toate neajunsurile sale totusi exceleaza la un capitol: peisaje si oameni ambitiosi si muncitori. In acest fel se poate caracteriza ceea ce am gasit in micuta localitate harghiteana. Putine exemple de investitii materiale serioase se pot gasi in sportul romanesc si cu atat mai putine in motocros, un sport de nisa, nu unul de masa. Primarul din localitate a reusit prin Programul privind pietruirea, reabilitarea, modernizarea si/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate prim HG 577/1997, sa asfalteze drumul care duce la pista de motocross. Primarul Gabor Laszlo, impreuna cu prietenul sau Andras Laszlo, au cumparat terenul pe care au amenajat pista si constructiile adecvate desfasurarii activitatiilor de motociclism. Toata investitia in baza sportva a fost finantata de cei doi din bani proprii. Asadar pista se afla pe un teren privat si beneficiaza de o investitie privata, proprietarii reusind sa amenajeze o baza pentru sporturile off road, in special enduro si motocross. Ajutat si de un peisaj natural deosebit, clubul Bastya Lazarea a reusit sa repuna pe harta motocrosului romanesc un traseu pe care, ca pilot, aproape ca iti vine sa te opresti in cursa ca sa admiri ceea ce divinitatea a faurit pentru noi.

Pentru a crea conditii de concurs si mai bune, organizatorii locali au reusit remodelarea traseului cu ajutorul a doi tehnicieni experimentati: Nagy Daniel si Zoltan Fazekas. Totul parea perfect insa in dimineata cursei vremea extrem de instabila prezenta in tara noastra, a adus o aversa de ploaie care a produs foarte mult noroi. S-a pus chiar problema anularii cursei insa, ca si in alte dati, motocrosistii au demonstrat ca pot concura in orice conditii. A fost suficient ca un sportiv sa iasa la antrenament si arate ca se poate.

13173287_1077885875601769_9210778895453605934_oCei aproape 50 de sportivi inscrisi au inceput astfel pregatirile de cursa bucurosi ca nu au petrecut multe ore pe drum pana la Lazarea doar pentru a se bucura de peisajul natural.

Programul curselor oficiale a fost deschis ca de obicei de clasa Amatori+Veterani. Pe o pista noroioasa, din cei 21 de sportivi s-au evidentiat clar cei mai experimentati: Pascu Mihai cu starturile sale, Zoltan Fazakas prin tehnica in viraje si sarituri dar si sportivi locali enduristi care pe noroi sunt ca pestii in apa. Ceilalti piloti din fruntea clasamentului general: Marcel Visoiu, Lucian Giorgiuveanu, Mihaita Stoianovici dar si altii, care in mod normal ar fi condus cursa, au intampinat greutati fiind nevoiti sa se ridice dupa numeroase cazaturi in virajele noroioase.

In conditii de viteza mai redusa decat de obicei, mansele au avut un caracter de anduranta, cu putine dueluri. In final cursa a fost castigata de Zoltan Fazekas, pilot veteran pe care noroiul se pare ca nu il deranjeaza deloc.

Podiumurile pe clase au avut urmatoarea configuratie:

Amatori MX1:

Balasz Kovacs – Ditriders Ditrau

Marcel Visoiu: Lido Campina

Bogdan Diaconu: Lido Campina

Amatori MX2:

  1. Benga Bogdan – Jitsu Zarnesti
  2. Antal Szilard – Csiki Enduro Harghita
  3. Alexandru Boran – Moto Extrem Lugoj

Veterani 40-47 ani:

  1. Zoltan Fazakas  – Csiki Enduro Harghita
  2. Giampiero Borghetti – Moto Extrem Lugoj
  3. Pascu Mihai – CSM Bucuresti

Veterani peste 48 ani:

  1. Enceanu Alexandru – Smart Brasov
  2. Domocos Csaba – Ditriders Ditrau
  3. Nagy Daniel – Steaua Bucuresti

13048009_1077882692268754_8836360887796883703_oClasele mici 50cc, 65cc si 85cc au avut cel mai mult de luptat cu noroiul. Insa asta nu i-a speriat pe mici piloti dar si pe sustinatorii lor: parinti si prieteni.

Clasa 50cc a fost castigata de Maya Cojanu care s-a aratat cea mai prietena cu noroiul dintre toti cei 6 concurenti.

Cursa comuna 65cc+85cc l-a evidentiat din nou pe Ordog Zoltan. Sustinut acerb de familie, micutul motocrosist pare a nu mai avea concurenta in clasa.

Podiumurile:

50cc Junior II

1. COJANU Maya Elena  – Steaua București KTM

2. SZASZ Martin – Steaua București KTM

3. CHIVU David – Moto Extrem Lugoj KTM

4. SZABO Neamtu Alexandru Steaua București KTM

 50cc Junior III

1. BARTHA Milan  – Steaua București KTM

2. SUIAGA Luca – Jitsu Zarnesti KTM

Clasa 65

1. ORDOG Zoltan  – Dementor Racing Codlea KTM

2. MARINESCU Cristian  – Vectra Zarnesti KTM

3. CHIUJDEA Ioan – CSM Bucuresti KTM

Clasa 85:

1. EROSS Koppany – Steaua București HUSQVARNA

2. SZASZ Oliver ROU – Steaua București KTM

3. COJANU Aida Ioana – Top Cross TCS Otopeni YAMAHA

In final cursa rezervata pilotilor profesionisti a adus doza de suspans, agresivitate, rivalitate dar fara a lipsi sportivitatea dintre piloti.

13173562_1077885908935099_3271404024446963114_oEvident ca toti fanii si-au concentrat atentia pe duelul Mihai Stoichescu – Balasz Istvan, ambii pe motociclete de 250cc. Merita sa marcam varful de forma a lui Balasz Istvan care dupa o pauza de cativa ani a fost readus la viata competitionala prin ambitia si devotamentul aratat de un grup de prieteni si familie condus de Nagy Daniel. Cu toate ca piloteaza o motocicleta de generatie veche se pare ca munca si talentul compenseaza mai slaba dotare tehnica.

Astfel, in conditiile unei curse pe noroi, startul devenea un factor determinant. Fagasele si noroiul aruncat de pilotul din fata facand greu posibile depasirile. Totusi e fost evidenta diferenta dintre piloti astfel ca pana la final fiecare pilot si-a adminsitrat propria cursa fara a avea vreun duel deosebit.

Au fost insa momente ce merita evidentiate. In prima mansa Mihai Stoicescu a plecat primul insa a rupt lantul de transmisie inca din prima tura usurand cursa rivalului sau. In mansa a doua startul a fost iar incins intre cei doi dar Istvan a preluat conducerea si a reusist chiar sa puna o distanta considerabila fata de urmaritor, reusind astfel o victorie lejera de etapa.

Iasmina Stan si Andrei Nimat au incercat reeditarea duelului din prima etapa de la Zarnesti insa de aceasta data diferenta s-a facut mai usor cu toate ca in zona de valuri duble Andrei reusea sa sara lejer iar Iasmina a cazut in incercarea sa de a risca un castig de timp. Totusi finalul concursului i-a adus Iasminei locul doi iar lui Andrei o fisura de cot in urma unui impact cu o piatra.

In final podiumurile au avut urmatoarea configuratie:

MX1:

1. COJANU Ionut Marius  -  Steaua București YAMAHA

2. ROSU Vlad Mihai – Moto Extrem Lugoj HONDA

3. SLABESCU Serban -Supercross Alexandria HUSABERG

MX2:

1. BALAZS Istvan – Steaua București YAMAHA

2. FILIP Andrei – Jitsu Zarnesti SUZUKI

3. STOICHESCU Mihai – Moto Extrem Lugoj HONDA

MX2 juniori:

1. GRADINARU Alexandru – CSM Bucuresti KTM

2. STAN Iasmina – CSM Bucuresti HUSQVARNA

3. NIMAT Andrei – Jitsu Zarnesti KTM

 

13147871_1077884985601858_8814016767269433750_oMultumim organizatorului pentru frumoasa gazduire intr-un cadru natural deosebit si apreciem implicarea domnului primar Gabor Laszlo care prin munca sa a reusit nu doar promovarea motorsportului in zona ci si promovarea turistica a localitatii. Numerosi spectatori si piloti s-au declarant incantati si au promis ca vor reveni. Speram chiar la un concurs european.

Va asteptam sambata urmatoare, in data de 14 mai, la etapa a treia pe circuitul de la Valea lui Mihai din judetul Bihor, pentru singura cursa cu specific de nisip din tara.

Rezultate CNIR MX E2 Lazarea + Clasament General(dupa doua etape)

Articol redactat de Bogdan Diaconu.

Credit foto: Luminita Gemes